Veelgestelde vragen

Vragen

Heb je een woning of appartement op het oog wat nog niet is verhuurd? Voor meer informatie kun je contact opnemen met de makelaar die is vermeld bij de beschikbare woning. Zij helpen jou graag verder! Om in aanmerking te komen hebben wij nog een paar algemene voorwaarden. Klik hier om de algemene voorwaarden te bekijken.

Kleine aanpassingen zijn altijd toegestaan. Denk hierbij aan aanpassingen die eenvoudig terug te brengen zijn in de originele staat. Voorbeelden zijn het aanbrengen van gordijnen, schilderen van wanden of een schilderij of spiegel ophangen. Voor ingrijpende of bouwkundige aanpassingen is schriftelijk toestemming van ons nodig. Dit is bijvoorbeeld een aanbouw, overkapping of een dakkapel. Wij willen de woningen in goede kwaliteit houden en veilig voor in de toekomst en daarom zijn er voorwaardes waar aan de aanpassing dient te voldoen. Voor het vragen van toestemming van een bouwkundige aanpassing kun je een aangetekend schrijven per post versturen of een mail naar jenirode@grunsvengroep.nl. Twijfel je over een aanpassing? Ook dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Kleine reparaties en schades kun je bij ons indienen door middel van een serviceverzoek in het Jenirode portaal. Bij het aangaan van een huurcontract krijg je een persoonlijk account om in te kunnen loggen in ons portaal. Eenmaal ingelogd heb je de optie om een serviceverzoek in te dienen. Als het verzoek is ingediend zal onze serviceafdeling deze inplannen en zo snel mogelijk contact opnemen.

In geval van nood kun je bellen naar het telefoonnummer 088-4786783. Buiten kantoortijden of tijdens vakantie word je automatisch doorverwezen naar onze servicemonteur. Een noodgeval is een situatie waarbij directe kans op schade bestaat. Denk hierbij aan een grote lekkage, defecte verwarming bij vorst of korstsluiting met brandgevaar. Het telefoonnummer is alleen voor noodgevallen, mocht blijken dat de melding geen noodgeval is dan zijn wij genoodzaakt de gemaakte kosten in rekening te brengen.

Het kan voorkomen dat je leefgeluiden hoort van je buren. Het komt vaak voor dat de buren zelf niet bewust zijn van de geluiden en dus overlast kunnen bezorgen. Ga altijd eerst in gesprek met de persoon die overlast geeft. Probeer samen tot een oplossing te komen en hier goede afspraken over te maken. Je kunt contact opnemen met ons mocht je er samen niet uit kunnen komen. Wij kunnen helaas niet altijd het probleem oplossen maar wel bemiddelen om toch tot het beste resultaat te komen.

Wij streven om woonruimte van goede kwaliteit te bieden om fijn en aangenaam te kunnen wonen. Daarom is onderverhuren niet toegestaan.

Een huurovereenkomst beëindigen moet altijd schriftelijk en kan zowel via post als via de mail. Als het huurcontract onder 2 namen staat moet ook de medehuurder ondertekenen voor huuropzegging. Let wel op dat huuropzegging definitief is, dit kan dus niet onder voorbehoud.

Na dat de huurovereenkomst schriftelijk is opgezegd zullen wij jou een bevestigingsbrief sturen met daarin de datum van de vooroplevering en definitieve oplevering. tijdens deze inspecties wordt gekeken naar de opleverpunten en een rapportage van opgesteld voor beide partijen ter ondertekening. Meer informatie hierover kun je terug vinden in de huurbrochure. Deze kun je downloaden van het Jenirode portaal.

De incassodatum is meestal vóór of op de eerste dag van de nieuwe maand. Het is helaas niet mogelijk om deze incassodatum te wijzigen. Bij Jenirode werken wij met automatisch incasso, zo wordt de huur automatisch op deze datum afgeschreven. Zo heb jij verder geen omkijken meer naar het betalen van de huur!

Bij het niet op tijd betalen hanteren wij een incassobeleid. Wij zullen altijd vooraf eerst een betalingsherinnering sturen, mocht je het vergeten zijn. Mocht betaling hierna nog uitblijven dan zijn wij genoodzaakt om een incassobureau in te schakelen. Op tijd betalen kan een hoop onkosten besparen.
Jenirode vastgoed